Yksinkertainen ratkaisu kohtuuhintaanVoi huoletta todeta, että kehystetyt kuvat saavat katsojan haltioihinsa. Siinä ei ole vähänkään liioittelua, sillä mikäpä muutos sisustuksessa voisi olla yksinkertaisempi ja samalla hienovaraisempi kuin kehystetty kuva? Jos se on valittu huolella, se voi ilmaista hyvin kiinnostuksen tai intohimon kohteitasi, minkä ansiosta se sopii erinomaisesti huoneesi seinälle. Se saa tilan vaikuttamaan todella...sinunlaiseltasi. Jos asut vuokra-asunnossa, ehkä vuokranantajasi ei halua sinun ripustavan seinälle tauluja tai julisteita. Kehystetyt kuvat toimivat erinomaisesti sisustuselementteinä, vaikka ne olisi vain asetettu lipaston päälle tai seinää vasten. Niistä pitävät niin teinit kuin iäkkäämmätkin henkilöt. Kaikki riippuu värimaailmasta, kehysten valinnasta ja keskipisteestä eli valitsemastamme kuvasta. Kehystettyä kuvaa luodessasi voit valita kaikki osat – raamit, printti ja ns. passe-partout’n – niin, että ne ovat yhdensävyisiä tai tarkistaa, miltä kontrastin luovalla tavalla valitut värit vaikuttavat. Kun teemme päätöksen siitä, millaiset seinäkoristeet valitsemme, valintaamme ohjaavat usein käytännön seikat.
Kehystetyt tekstit seinäkoristeinaGraafiselta asultaan vaihtelevat tekstit voivat nekin toimia erinomaisina ja modernilta näyttävinä seinäkoristeina. Itse asiassa niitä hankitaan viime aikoina yhä useammin niin yksityisasuntoihin kuin kauneushoitoloihin, hotelleihin, huoneistoihin tai toimistoihin. Niitä näkee usein myös sellaisissa tiloissa, joissa luovuus on tervetullutta – esim. markkinointiosastoilla. Mitä tällainen sisustuselementti sitten tarjoaa? Ennen kaikkea se voi välittää yksinkertaisella tavalla sellaisia arvoja, jotka ovat tärkeitä kyseisessä paikassa, esim. teksti ”stop procrastinating”, joka merkitsee kehotusta ryhtyä toimeen nyt ja heti eikä siirtää asioita ”ikuiseen huomiseen”. Tällaisia ratkaisuja tapaa usein myös kahviloissa tai leipomoissa, joissa voi nähdä vaikkapa tekstin ”but first – coffee!” (”ensin kuitenkin kahvi!”) – tietenkin siten graafisesti muotoiltuna, että jo tekstin näkeminen houkuttelee juomaan kupposen kuumaa. Tällaiset tekstin ja grafiikan yhdistelmät toimivat myös pienissä tiloissa, joissa liian intensiiviset ja isoformaattiset värit saattavat tukahduttaa kyseisen tilan sen sijaan, että ne korostaisivat sen luonnetta.